Datos del curso

Precio: $ 7500
Fecha de incio:
Duración: 90 Horas

Oracle Certified Associate Java Programmer Certification

Prepárate para certificarte en la empresa IT más importante en bases de datos a nivel mundial: Oracle® como Programador Certificado en JAVA.

Java® es tanto un lenguaje de programación como una plataforma. La base de la plataforma Java es la Java Virtual Machine (JVM), en donde existen distintas versiones para múltiples entornos de hardware, desde grandes servidores hasta dispositivos móviles. Todo esto nos permite ejecutar el mismo código Java en diversos dispositivos, es lo que da a la tecnología su característica de portabilidad.

Hoy en día es una tecnología de Oracle® es sumamente utilizada y es gratuita; no solamente la plataforma Java, sino también librerías adicionales a las Standard, frameworks, entornos de desarrollo (IDE) y recientemente, soluciones de cloud computing gratuitas donde alojar una aplicación.

La Certificación Oracle de Java o mejor conocida por sus siglas OCJP “Oracle Certified Java Programmer” certifica que se cuenta con un conocimiento amplio sobre Java y esta dirigida para lograr programadores experimentados en el uso del lenguaje.

El objetivo que se persigue es comprender la sintaxis básica y la estructura del lenguaje Java y lograr la capacidad para crear aplicaciones que correrán en servidores y estaciones de trabajo usando JAVA SE.

Preparación para las Certificaciones:

  • 1Z0-803 Java SE 7 Programmer I

  • 1Z0-804 Java SE 7 Programmer II

Level: Associate

Destinatarios

Profesionales y estudiantes con conocimientos iniciales de Programación con intenciones de especializarse o obtener mayor conocimiento y entendimiento de la tecnología Java.

Temario

Java Basics

   Define the scope of variables

   Define the structure of a Java class

   Create executable Java applications with a main method

   Import other Java packages to make them accessible in your code

Working With Java Data Types

   Declare and initialize variables

   Differentiate between object reference variables and primitive variables

   Read or write to object fields

   Explain an Object's Lifecycle (creation, 'dereference' and garbage collection)

   Call methods on objects

   Manipulate data using the StringBuilder class and its methods

   Creating and manipulating Strings

Using Operators and Decision Constructs  

   Use Java operators

   Use parenthesis to override operator precedence

   Test equality between Strings and other objects using == and equals ()

   Create if and if/else constructs

   Use a switch statement

Creating and Using Arrays

   Declare, instantiate, initialize and use a one-dimensional array

   Declare, instantiate, initialize and use multi-dimensional array

   Declare and use an ArrayList

Using Loop Constructs

   Create and use while loops

   Create and use for loops including the enhanced for loop

   Create and use do/while loops

   Compare loop constructs

   Use break and continue  

Working with Methods and Encapsulation

   Create methods with arguments and return values

   Apply the static keyword  to methods and fields  

   Create an overloaded method

   Differentiate between default and user defined constructors

   Create and overload constructors

   Apply access modifiers

   Apply encapsulation principles to a class

   Determine the effect upon object references and primitive values when they are passed  into methods that change the values

Working with Inheritance

   Implement inheritance

   Develop code that demonstrates the use of polymorphism

   Differentiate between the type of a reference and the type of an object

   Determine when casting is necessary

   Use super and this to access objects and constructors

   Use abstract classes and interfaces

Handling Exceptions

   Differentiate among checked exceptions, RuntimeExceptions and Errors

   Create a try-catch block and determine how exceptions alter normal program flow

   Describe what Exceptions are used for in Java

   Invoke a method that throws an exception

   Recognize common exception classes and categories

¿

Java Class Design

 

   Use access modifiers: private, protected, and public

   Override methods

   Overload constructors and methods

   Use the instanceof operator and casting

   Use virtual method invocation

   Override the hashCode, equals, and toString methods from the Object class to improve the functionality of your class.

   Use package and import statements

 

Advanced Class Design

 

   Identify when and how to apply abstract classes

   Construct abstract Java classes and subclasses

   Use the static and final keywords

   Create top-level and nested classes

   Use enumerated types

 

Object-Oriented Design Principles

 

   Write code that declares, implements and/or extends interfaces

   Choose between interface inheritance and class inheritance

   Apply cohesion, low-coupling, IS-A, and HAS-A principles

   Apply object composition principles (including has-a relationships)

   Design a class using a Singleton design pattern

   Write code to implement the Data Access Object (DAO) pattern

   Design and create objects using a factory pattern

 

Generics and Collections

 

   Create a generic class

   Use the diamond for type inference  

   Analyze the interoperability of collections that use raw types and generic types

   Use wrapper classes, autoboxing and unboxing

   Create and use List, Set and Deque implementations

   Create and use Map implementations

   Use java.util.Comparator and java.lang.Comparable

   Sort and search arrays and lists

 

String Processing

 

   Search, parse and build strings (including Scanner, StringTokenizer, StringBuilder, String and Formatter)

   Search, parse, and replace strings by using regular expressions, using expression patterns for matching limited to: . (dot), * (star), + (plus), ?, \d, \D, \s, \S,  \w, \W, \b. \B, [], ().

   Format strings using the formatting parameters: %b, %c, %d, %f, and %s in format strings.

Exceptions and Assertions

   Use throw and throws statements

   Develop code that handles multiple Exception types in a single catch block

   Develop code that uses try-with-resources statements (including using classes that implement the AutoCloseable interface)

   Create custom exceptions

   Test invariants by using assertions

Java I/O Fundamentals

   Read and write data from the console

   Use streams to read from and write to files by using classes in the java.io package including BufferedReader, BufferedWriter, File, FileReader, FileWriter, DataInputStream, DataOutputStream, ObjectOutputStream, ObjectInputStream, and PrintWriter

Java File I/O (NIO.2)

   Operate on file and directory paths with the Path class

   Check, delete, copy, or move a file or directory with the Files class  

   Read and change file and directory attributes, focusing on the BasicFileAttributes, DosFileAttributes, and PosixFileAttributes interfaces

   Recursively access a directory tree using the DirectoryStream and FileVisitor interfaces

   Find a file with the PathMatcher interface

   Watch a directory for changes with the WatchService interface

Building Database Applications with JDBC

   Describe the interfaces that make up the core of the JDBC API (including the Driver, Connection, Statement, and ResultSet interfaces and their relationship to provider implementations)

   Identify the components required to connect to a database using the DriverManager class (including the jdbc URL)

   Submit queries and read results from the database (including creating statements, returning result sets, iterating through the results, and properly closing result sets, statements, and connections)

   Use JDBC transactions (including disabling auto-commit mode, committing and rolling back transactions, and setting and rolling back to savepoints)

   Construct and use RowSet objects using the RowSetProvider class and the RowSetFactory interface

   Create and use PreparedStatement and CallableStatement objects

Threads

   Create and use the Thread class and the Runnable interface

   Manage and control thread lifecycle

   Synchronize thread access to shared data

   Identify code that may not execute correctly in a multi-threaded environment.

Concurrency

   Use collections from the java.util.concurrent package with a focus on the advantages over and differences from the traditional java.util collections.

   Use Lock, ReadWriteLock, and ReentrantLock classes in the java.util.concurrent.locks package to support lock-free thread-safe programming on single variables.

   Use Executor, ExecutorService, Executors, Callable, and Future to execute tasks using thread pools.

   Use the parallel Fork/Join Framework

Localization

   Read and set the locale by using the Locale object

   Build a resource bundle for each locale

   Call a resource bundle from an application

   Format dates, numbers, and currency values for localization with the NumberFormat and DateFormat classes (including number format patterns)

   Describe the advantages of localizing an application

   Define a locale using language and country codes

Requisitos previos

  • Lectura y comprensión de inglés técnico.

  • Conocimiento y Práctia en al menos un lenguaje de programación

  • Comprender los principios de la programacion orientada a objetos

  • La comprensión básica de los conceptos de base de datos y la sintaxis SQL

Metodología de enseñanza-aprendizaje

La modalidad es totalmente mediada por tecnologías a través del Campus Virtual FRBA. Las actividades que se realizarán serán:

  • Materiales multimedia de Autoestudio (SkillSoft), consta de múltiples modos de instrucción, incluyendo textos, videos, y actividades interactivas, manteniendo un aprendizaje rápido, fácil y atractivo.

  • Práctica de laboratorio

  • Simulaciones

  • Consulta al docente a través de e-mail o chat.

  • Foros de discusión semanal propuestos por el docente (un foro por unidad).

  • Dictado de clases en tiempo real mediante un Aula Virtual Sincrónica (AVS): El día y horario será coordinado entre el docente y los alumnos. Se recomienda participar de estas clases, pero las mismas no son obligatorias y en caso de ausencia siempre habrá una grabación registrada en el campus virtual.

  • Materiales didácticos complementarios.

Certificación

A todos los participantes que hayan concluido el curso satisfactoriamente, cumpliendo con todos los requisitos establecidos, se les extenderá un certificado de aprobación de la Secretaría de Cultura y Extensión Universitaria, FRBA, UTN. Aquellos que no cumplimentaran los requisitos de evaluación, recibirán un certificado de participación en el curso.

Preguntas

Matias:¿Cual es la duración del curso?
La duración del curso es de 90 Horas
Luis:¿Cual es el precio del curso?
El precio de curso es de $7500
Gustavo:¿Cual es la modalidad del curso?
La modalidad del curso es a distancia
Gabriel:¿El precio la los extranjeros es el mismo?
El precio en dolares para la comunidad internacional es de USS 500
Sergio:¿Cómo es la modalidad de pago?
Podrás pagarlo a través de Mercado Pago o Dinero Mail con tarjeta de crédito, débito o efectivo a través de RapiPago o Pago Fácil. Cada plataforma brinda diferentes opciones. Si estás en el exterior podrás pagar tu curso vía Paypal.
Realizá tu pregunta
Recibí más información


Educursos no se hace responsable de la oferta educativa aqui planteada.